понеділок, 8 жовтня 2018 р.

Умови та порядок проведення конкурсу "Учитель року-2019"


Нормативний компонент Конкурсу 

Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2019» (далі – Конкурс) проводиться на виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 року № 489 «Про всеукраїнський конкурс “Учитель року”», відповідно до Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 року № 638            (зі змінами в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 травня   2018 року № 370), наказу Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2018 року № 603 «Про проведення всеукраїнського конкурсу “Учитель року – 2019”» у номінаціях: «Вчитель інклюзивного класу», «Географія», «Захист Вітчизни», «Основи здоров’я», «Французька мова», наказу начальника управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації від 25 червня 2018 року № 493-од «Про проведення першого та другого турів всеукраїнського конкурсу “Учитель року – 2019”».  Примітка. У номінації «Вчитель інклюзивного класу» беруть участь учителі, які працюють у початкових класах з інклюзивним навчанням. У номінації «Захист Вітчизни» беруть участь учителі, які викладають предмет для юнаків.  У номінації «Основи здоров’я» беруть участь учителі, які викладають предмет «Основи здоров’я».


Організаційний компонент Конкурсу 

Участь педагогічних працівників закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти у Конкурсі здійснюється на добровільних засадах. Викладачі закладів професійної (професійно-технічної) освіти беруть участь у Конкурсі на загальних умовах. До участі у другому турі Конкурсу допускаються переможці першого туру:  1. Зі стажем педагогічної роботи не менше трьох років та які є педагогічними працівниками закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти за основним місцем роботи.
                 

2. Які зареєструвалися в період з 17 вересня до 15 жовтня 2018 року на офіційній сторінці Конкурсу в розділі «Реєстрація учасників» (сайт МОН України). Примітка. Для участі в першому турі Конкурсу педагогічним працівникам необхідно: у період з 17 вересня до 15 жовтня 2018 року зареєструватися на офіційній сторінці Конкурсу в розділі «Реєстрація учасників» (https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/konkurs-uchitel-roku/uchitelroku-2019/reyestraciya-uchasnikiv); реєстраційна форма для ознайомлення за адресою: https://drive.google.com/file/d/1Qxcyvi7ZakqkKfV94TG6rIOJEZEMKCzb/view.  Учасники, які не зареєструються за вказаною адресою в зазначений термін, не зможуть взяти участь у жодному турі Конкурсу.

3. На яких подали організаційні комітети першого туру до організаційного комітету другого туру матеріали, що визначені умовами та порядком проведення другого туру Конкурсу, а саме: подання на учасника другого туру із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади та місця роботи; інформаційну картку конкурсанта із урахуванням змін, що відбулись у педагогічній та методичній діяльності вчителя від початку першого туру (додаток 1); портретне фото (формат JPEG, 400х400 пікселів) та кілька сюжетних фотографій.  Примітка. Матеріали подають організаційні комітети першого туру Конкурсу протягом 10 днів після завершення першого туру, але не пізніше як за три робочі дні до початку другого туру: – у паперовому форматі за адресою: канцелярія комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», вул. Велика Перспективна, 39/63, м. Кропивницький, Кіровоградська область; – в електронному форматі на електронну адресу: koippo@ukr.net з приміткою у темі повідомлення назви номінації (наприклад, «Географія»); у назвах файлів обов’язково вказуються номінація та прізвище (наприклад, «Географія_Полум’яненко»); – супровідний лист до матеріалів переможця підписує керівник органу управління освітою райдержадміністрацій, виконавчого комітету міської ради міста обласного значення, міської, селищної, сільської ради об’єднаної територіальної громади, на базі якого проводився перший етап.                                                                                          Звертаємо увагу на нововведення!!! Перший (зональний) тур проводиться у зональних територіях, визначених окремим наказом начальника управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської ОДА, з урахуванням кількості зареєстрованих учасників Конкурсу — педагогічних працівників закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, що перебувають в районному, міському, обласному підпорядкуванні або відносяться до об’єднань територіальних громад. Кількість учасників першого туру в одній зональній території не може бути меншою ніж три особи в кожній номінації. Якщо перший тур в окремих регіонах не проводився, педагогічні працівники, які бажають взяти участь у конкурсі, можуть надіслати до організаційного комітету другого туру матеріали, що визначені умовами та порядком проведення Конкурсу.

–  Мовою конкурсу є державна мова. Допускається використання іноземної мови у номінації «Французька мова».

Процесуальний компонент Конкурсу Другий тур Конкурсу проводиться в очній формі: у грудні 2018 року –  відбірковий етап та в січні-лютому 2019 року – фінальний етап. Дата проведення кожного етапу другого туру буде оприлюднена окремим листом комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».

Конкурсні випробування другого туру номінація «Вчитель інклюзивного класу» – «Методичний практикум», «Практична робота», «Проект», «Тестування з фахової майстерності», «Урок»; номінація «Географія» – «Дослідження», «Методичний практикум», «Практична робота», «Тестування з фахової майстерності», «Урок»; номінація «Захист Вітчизни» – «Методичний практикум», «Практична робота», «Проект», «Тестування з фахової майстерності», «Урок»; номінація «Основи здоров’я» – «Методичний практикум», «Практична робота», «Проект», «Тестування з фахової майстерності», «Урок»; номінація «Французька мова» – «Методичний практикум», «Практична робота», «Проект», «Тестування з фахової майстерності», «Урок».

Конкурсні випробування відбіркового етапу другого туру на відбірковому етапі в усіх номінаціях – «Методичний практикум», «Практична робота», «Тестування з фахової майстерності»; на фінальному етапі в номінаціях «Вчитель інклюзивного класу», «Захист Вітчизни», «Основи здоров’я», «Французька мова» проводяться конкурсні випробування «Проект», «Урок»;  у номінації «Географія» – «Дослідження», «Урок».

На кожному етапі Конкурсу теми, завдання, питання конкурсних випробувань визначаються головою та членами журі, які забезпечують секретність завдань конкурсних випробувань до моменту їх оприлюднення.
Контрольно-оціночний компонент Оцінювання конкурсних випробувань здійснюється за бальною системою та критеріями, затвердженими відповідним журі (протокол 1, засідання фахового журі). Оцінювання здійснюється особисто кожним членом журі, який вносить бали до оціночного листа, підписує та здає його секретареві журі одразу після закінчення кожним учасником відповідного конкурсного випробування.
Не допускається обговорення членами журі виступів учасників під час проведення та оцінювання конкурсного випробування. Зведені відомості кожного конкурсного випробування, рейтингові листи відбіркового та фінального етапів підписуються головою, секретарем та всіма присутніми членами фахового журі, розміщуються наступного дня після проведення конкурсного випробування на блозі Конкурсу у сканованому вигляді (доступ до вказаних документів будуть мати тільки учасники Конкурсу).  Для участі у фінальному етапі другого туру Конкурсу у кожній номінації визначається 5 конкурсантів, які відповідно до рейтингового листа відбіркового етапу набрали найбільшу кількість балів.  У випадку однакової кількості балів перевага надається тому учаснику, який має вищий бал за конкурсне випробування «Практична робота». Бали, набрані учасниками на відбірковому етапі Конкурсу, анулюються.

За загальною кількістю балів конкурсних випробувань фінального етапу членами фахового журі в кожній номінації визначається переможець та    2 лауреати, які посіли друге, третє місця.  У випадку однакової кількості балів перевага надається тому учаснику, який має вищий бал за конкурсне випробування «Урок».

Рішення фахового журі другого туру Конкурсу у відповідній номінації оформляються протоколами, які підписують усі присутні члени фахового журі. Підсумки другого туру Конкурсу є колегіальним рішенням фахового журі, тому перегляду не підлягають. У разі виникнення конфліктних та суперечливих питань щодо результатів оцінювання конкурсних випробувань, роз’яснення учасникам надає голова відповідного фахового журі.   Преміювання переможців і лауреатів другого туру Переможці та лауреати нагороджуються відповідними дипломами, преміями, а також можуть бути представлені до відомчих заохочувальних відзнак. Відповідно до рішення п’ятнадцятої сесії сьомого скликання Кіровоградської обласної ради від 10 листопада 2017 року № 395 «Про затвердження Положення про преміювання педагогічних працівників – переможців ІІ (обласного) туру всеукраїнського конкурсу “Учитель року”», преміювання педагогічних працівників здійснюється на підставі рішення фахого журі другого туру у відповідній номінації та наказу начальника управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації «Про підсумки обласного туру всеукраїнського конкурсу “Учитель року – 2019” та визначення переможців і лауреатів».
Переможцям та лауреатам Конкурсу у кожній номінації, виплачуються грошові премії у розмірах: за зайняте І місце – у розмірі трьох мінімальних заробітних плат; за зайняте ІІ місце – у розмірі двох мінімальних заробітних плат; за зайняте ІІІ місце – у розмірі однієї мінімальної заробітної плати.

Премія виплачується кожному педагогічному працівникові одноразово.


Фінансування другого туру 

Фінансування другого туру Конкурсу здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету, передбачених на фінансування галузі «Освіта». Витрати на відрядження – за рахунок сторони, що відряджає.

Громадське спостереження 

З метою формування незалежного уявлення про хід Конкурсу можлива присутність представників громадських організацій, засобів масової інформації (далі – спостерігачі). Спостерігачі мають попередньо повідомити організаторів та зареєструватися у відповідному організаційному комітеті. Під час конкурсних випробувань та процесу оцінювання в одному приміщенні можуть бути присутніми не більше двох представників від громадських організацій і двох – від засобів масової інформації. Спостерігачі не можуть чинити вплив на перебіг Конкурсу та його результати, перешкоджати проведенню Конкурсу, відволікати учасників та членів журі тощо. Висновок про перебіг конкурсу спостерігачі мають довести до організаційного комітету з проведення другого туру у письмовій формі протягом одного дня після його завершення. Члени організаційного комітету та журі Конкурсу сприяють спостерігачам у здійсненні їхніх повноважень.

                                                                                                     

Додаток 1 
Інформаційна картка * учасника всеукраїнського конкурсу 
«Учитель року – 2019»  у номінації «________________________» 


  1. Прізвище, ім’я, по батькові  Посада  Місце роботи (найменування закладу освіти відповідно до статуту) 
  2.  Освіта (найменування закладу вищої освіти, рік закінчення навчання) 
  3.  Самоосвіта (за останні 3 роки)   Загальний стаж роботи  Педагогічний стаж   Стаж роботи у даному закладі освіти 
  4.  Кваліфікаційна категорія  Педагогічне звання                    (за наявності) 
  5.  Науковий ступінь                        (за наявності) 
  6.  Посилання на Інтернетресурси, де ви представлені (за наявності) 
  7.  Посилання на відеорезюме**  Педагогічне кредо  Педагогічний портрет (обсяг – до двох сторінок) Виконується у довільній формі. Бажано висвітлити такі питання: у чому полягає Ваша педагогічна ідея/новація/розробка; які інноваційні освітні практики Ви застосовуєте; що би Ви змінили або вже змінили в організації освітнього процесу; чого прагнете навчитися; які Ваші інтереси, захоплення? 
  8.  

* Формат інформаційної картки не змінювати * Для учасників другого туру

Орієнтовний план відеорезюме учасника  другого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019» 

У чому полягає Ваша педагогічна ідея/новація/розробка? Як Ви реалізуєте свою педагогічну ідею/новацію/розробку? Наведіть приклади. Чому, на Вашу думку, саме ці ідеї є ефективними?  Які Ваші основні досягнення? Чим Ви пишаєтеся? Що Ви очікуєте від Конкурсу?
                                                                                                     

Додаток 2 


Обласному оргкомітету всеукраїнського конкурсу 
«Учитель року – 2019»
___________ , (прізвище, ім’я, по батькові учасника)учителя
 _______________________ (предмет) 
______________________________  (найменування закладу)
 _____________________________  (область, місто) 


ЗАЯВА 

Я, ___________________________________________ , даю згоду на участь у другому турі всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019» у номінації «______________». З умовами та порядком проведення другого туру конкурсу ознайомле(на/ий) і погоджуюсь. Даю згоду на публікацію матеріалів у періодичних та інших освітянських виданнях з можливим редагуванням.


«____» __________ 2018 р.                                                         ______________






Додаток 3 

Згода на збір та обробку персональних даних 

Я, ________________________________________________________, паспорт серії ______№ _______________, шляхом підписання цього тексту, відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» від 01 червня 2010 року № 2297-VІ, надаю згоду оргкомітету з проведення другого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019» на обробку моїх персональних даних з метою забезпечення моєї участі в другому турі всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019» та заходах, що пов’язані з його проведенням.  Ця згода надається на здійснення дій відносно моїх персональних даних, що будуть необхідними або бажаними для досягнення зазначених вище цілей, а саме: збір, систематизація, накопичення, зберігання, уточнення (оновлення, зміна), використання, розповсюдження (передача), надання третім особам (Міністерству освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освіти та ін.).


«____» __________ 2018 р. _______________ / _______________________ /                                                                                                                  (підпис)                                                                              (ПІБ)

Підпис ______________________________________ підтверджую.

Директор _______________ / ___________________________ /                                                                           (підпис)                                                                                (ПІБ) Печатка установи



Додаток 4 
Випробування другого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019» 

Номінація «Вчитель інклюзивного класу» 

Конкурсне випробування «Методичний практикум» (40 балів) Мета: оцінити вміння конкурсантів визначати рівень організації освітнього процесу в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти.  Формат: аналіз відеозапису уроку в інклюзивному класі. Аналіз здійснюється відповідно до форми спостереження за практикою вчителя в інклюзивному класі та передбачає оцінювання: взаємодії учасників освітнього процесу (учитель-учень, учитель-асистент, учень-учень); ефективності та доцільності методів і прийомів роботи; інтеграції змісту навчального матеріалу; урахування особливостей психофізичного розвитку дітей тощо. Відеозапис уроку переглядається всіма конкурсантами одночасно; виконання завдання (із можливістю повторного перегляду відеозапису) здійснюється протягом 1 години на комп’ютері; для оцінювання роботи шифруються. Оцінюється: уміння конкурсанта визначати рівень організації освітнього процесу в інклюзивному класі; обґрунтованість позиції та лаконічність відповіді.

Конкурсне випробування «Практична робота» (40 балів) Мета: оцінити вміння конкурсантів обирати оптимальні методи, прийоми, способи та засоби організації освітнього процесу в інклюзивному класі.  Формат: адаптація/модифікація навчальних завдань для дітей з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, інтелекту, мовлення.  Кейс конкурсного випробування (клас, предмет, тема уроку, навчальні завдання) визначається шляхом жеребкування; тривалість підготовки –               1 година; тривалість виступу – до 15 хвилин, відповіді на запитання журі – до    5 хвилин. Оцінюється: доцільність та оптимальність обраних методів, прийомів, способів та засобів; урахування особливостей психофізичного розвитку дітей.

Конкурсне випробування «Проект» (30 балів) Мета: оцінити вміння конкурсантів проектувати дослідницько-пошукову діяльність. Формат: розроблення проекту. Проблеми для розроблення проектів визначаються журі з урахуванням їх актуальності та значимості й розподіляються серед конкурсантів шляхом  жеребкування; тема проекту обирається конкурсантом; тривалість підготовки – 2 години; тривалість презентації – до 20 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин. Оцінюється: дотримання структури проекту, доцільність використання методів і засобів; урахування особливостей психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами; відповідність між змістом діяльності учасників проекту, очікуваними продуктами і результатами; педагогічна цінність проекту та його практична значущість.

Конкурсне випробування «Тестування з фахової майстерності» (40 балів) Мета: оцінити теоретичні знання конкурсантів. Формат: комп’ютерне тестування; питання розподіляються у співвідношенні: 75% від загальної кількості – основи інклюзивного навчання, 25% – загальна педагогіка та психологія; корекційна педагогіка та спеціальна психологія у межах, необхідних для організації освітнього процесу в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти. Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, установлення відповідності логічно пов’язаних пар, установлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.

Конкурсне випробування «Урок» (50 балів) Мета: оцінити педагогічну майстерність конкурсантів з організації освітнього процесу в інклюзивному класі. Формат: проведення уроку в початкових класах з інклюзивним навчанням. Кейс конкурсного випробування (клас, предмет, тема уроку) визначається окремо для кожного конкурсанта шляхом жеребкування. Оцінюється: володіння методиками роботи в інклюзивному класі; науковість, творчий підхід; установлення ефективних способів комунікації; забезпечення активної діяльності усіх дітей, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами; результативність та практична доцільність; професійні якості вчителя.

Номінація «Географія» 

Конкурсне випробування «Дослідження» (30 балів) Мета: оцінити вміння конкурсантів проектувати дослідницько-пошукову діяльність учнів. Формат: розроблення програми дослідження відповідно до тематик, передбачених навчальною програмою.
Тематика дослідження визначається шляхом жеребкування; тривалість підготовки – 2 години; тривалість презентації – до 20 хвилин; відповіді на запитання журі – до 5 хвилин. Оцінюється: доцільність використання методів і засобів; відповідність між темою, метою, завданнями дослідження; логічність визначення завдань, структури дослідження, очікуваних продуктів і результатів; педагогічна цінність дослідження.

Конкурсне випробування «Методичний практикум» (40 балів) Мета: оцінити методичну майстерність конкурсанта, його вміння використовувати сучасні підходи в компетентнісному полі Нової української школи.  Формат: проведення фрагменту уроку та демонстрація методів, прийомів, способів, засобів, форм діяльності (за вибором конкурсанта), що спрямовані на формування географічної компетентності учнів. Тема уроку визначається для кожного конкурсанта шляхом жеребкування; тривалість підготовки (із мультимедійною презентацією) – 1 година; тривалість виступу – до 15 хвилин, відповіді на запитання журі – до    5 хвилин. Оцінюється: методична компетентність; спрямованість обраних методів, форм, способів, засобів, прийомів роботи на формування ключових та предметних компетентностей, зокрема географічної, їх доцільність; реалізація наскрізних змістових ліній, взаємодія учасників освітнього процесу.

Конкурсне випробування «Практична робота» (40 балів) Мета: оцінити вміння конкурсантів використовувати картографічні джерела інформації (топографічні, загальногеографічні, тематичні карти). Формат: підбір картографічного матеріалу за темою та проведення географічного дослідження (пояснення й оцінювання географічних процесів і явищ із використанням паперових та електронних джерел). Тема дослідження визначається для кожного конкурсанта шляхом жеребкування; виконання завдання здійснюється на комп’ютері протягом          2 годин, для оцінювання роботи шифруються. Оцінюється: уміння підбирати картографічний матеріал за темою дослідження, аналізувати його та робити висновки.

Конкурсне випробування «Тестування з фахової майстерності» (40 балів) Мета: оцінити теоретичні знання конкурсантів. Формат: комп’ютерне тестування; питання розподіляються у співвідношенні: 75% від загальної кількості – предмет і методика його викладання, 25% – психологія й педагогіка.
Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, установлення відповідності логічно пов’язаних пар, установлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.

Конкурсне випробування «Урок» (50 балів) Мета: оцінити педагогічну майстерність конкурсанта. Формат: урок тривалістю 45 хвилин.  Теми конкурсних уроків обираються фаховим журі з усієї чинної навчальної програми; розподіл тем серед конкурсантів здійснюється шляхом жеребкування. Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній, результативність та практична доцільність, професійні якості вчителя.

Номінація «Захист Вітчизни» 

Конкурсне випробування «Методичний практикум» (40 балів) Мета: оцінити методичну майстерність конкурсанта, його вміння використовувати сучасні підходи в компетентнісному полі Нової української школи. Формат: розроблення плану-конспекту фрагменту уроку з пояснення нової теми та підготовка мультимедійної презентації до нього.  Тема уроку обирається шляхом жеребкування; виконання завдання здійснюється протягом 2 годин; для оцінювання роботи шифруються. Оцінюється: методична компетентність; спрямованість обраних методів, форм, способів, засобів, прийомів роботи на формування ключових та предметних компетентностей, їх доцільність; реалізація наскрізних змістових ліній; урахування сучасних тенденцій розвитку військової справи.

Конкурсне випробування «Практична робота» (40 балів) Мета: оцінити вміння конкурсантів організовувати виконання учнями практичних завдань у межах навчальної програми. Формат: проведення фрагменту уроку з виконання прийомів стройової, тактичної, вогневої підготовки; основ цивільного захисту; домедичної допомоги.  Тема уроку обирається для кожного конкурсанта шляхом жеребкування; тривалість підготовки – 1 година; тривалість виступу – до 15 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин.

Оцінюється: володіння методикою навчання; мотивація та активізація навчальної діяльності учнів; використання сценаріїв типових ситуацій, що можуть виникнути під час ведення бойових дій, надзвичайних ситуацій та ін.; дотримання статутів Збройних Сил України в межах навчальної програми предмета «Захист Вітчизни»; володіння військовою термінологією.

Конкурсне випробування «Проект» (30 балів) Мета: оцінити вміння конкурсантів проектувати дослідницько-пошукову діяльність. Формат: розроблення проекту. Проблеми для розроблення проектів визначаються журі з урахуванням їх актуальності та значимості й розподіляються серед конкурсантів шляхом жеребкування; тема проекту обирається конкурсантом; тривалість підготовки – 2 години; тривалість презентації – до 20 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин. Оцінюється: дотримання структури проекту; доцільність використання методів і засобів; відповідність між змістом діяльності учасників проекту, очікуваними продуктами і результатами; педагогічна цінність проекту та його практична значущість.

Конкурсне випробування «Тестування з фахової майстерності» (40 балів) Мета: оцінити теоретичні знання конкурсантів. Формат: комп’ютерне тестування; питання розподіляються у співвідношенні: 75% від загальної кількості – предмет і методика його викладання, 25% – психологія й педагогіка. Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, установлення відповідності логічно пов’язаних пар, установлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.

Конкурсне випробування «Урок» (50 балів) Мета: оцінити педагогічну майстерність конкурсанта. Формат: урок тривалістю 45 хвилин.  Теми конкурсних уроків обираються фаховим журі з усієї чинної навчальної програми; розподіл тем серед конкурсантів здійснюється шляхом жеребкування. Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній, результативність та практична доцільність, професійні якості вчителя.


Номінація «Основи здоров’я» 

Конкурсне випробування «Методичний практикум» (40 балів) Мета: оцінити методичну майстерність конкурсанта, його вміння використовувати сучасні підходи в компетентнісному полі Нової української школи.  Формат: розроблення плану-конспекту уроку у формі соціальнопросвітницького тренінгу. Проблема для розроблення плану-конспекту обирається шляхом жеребкування; клас, тема уроку визначається конкурсантом; виконання завдання здійснюється протягом 2 годин на комп’ютері; для оцінювання роботи шифруються. Оцінюється: методична компетентність; урахування особливостей соціально-просвітницького тренінгу; спрямованість обраних методів, форм, способів, засобів, прийомів роботи на формування ключових та предметних компетентностей, їх доцільність; реалізація наскрізних змістових ліній.

Конкурсне випробування «Практична робота» (40 балів) Мета: оцінити уміння конкурсантів організовувати активну взаємодію учнів. Формат: проведення фрагменту уроку з використанням інтерактивних методів.  Тема уроку визначається для кожного конкурсанта шляхом жеребкування; тривалість підготовки – 1 година; тривалість виступу – до         15 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин. Оцінюється: володіння інтерактивними методами, спрямованість обраних методів на формування ключових та предметних компетентностей, зокрема здоров’язбережувальної, цінностей та ставлень; доцільність обраних методів; урахування вікових особливостей учнів, взаємодія учасників освітнього процесу.

Конкурсне випробування «Проект» (30 балів) Мета: оцінити вміння конкурсантів проектувати дослідницько-пошукову діяльність. Формат: розроблення проекту. Проблеми для розроблення проектів визначаються журі з урахуванням їх актуальності та значимості й розподіляються серед конкурсантів шляхом жеребкування; тема проекту обирається конкурсантом; тривалість підготовки – 2 години; тривалість презентації – до 20 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин. Оцінюється: дотримання структури проекту, доцільність використання методів і засобів; відповідність між змістом діяльності учасників проекту, очікуваними продуктами і результатами; педагогічна цінність проекту та його практична значущість.

Конкурсне випробування «Тестування з фахової майстерності» (40 балів)  Мета: оцінити теоретичні знання конкурсантів.  Формат: комп’ютерне тестування; питання розподіляються у співвідношенні: 75% від загальної кількості – предмет і методика його викладання, 25% – психологія й педагогіка. Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, установлення відповідності логічно пов’язаних пар, установлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.

Конкурсне випробування «Урок» (50 балів) Мета: оцінити педагогічну майстерність конкурсанта. Формат: урок тривалістю 45 хвилин.  Теми конкурсних уроків обираються фаховим журі з усієї чинної навчальної програми; розподіл тем серед конкурсантів здійснюється шляхом жеребкування.  Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній; результативність та практична доцільність, професійні якості вчителя. Номінація «Французька мова»

Конкурсне випробування «Методичний практикум» (40 балів) Мета: оцінити методичну майстерність конкурсанта, його вміння використовувати сучасні підходи в компетентнісному полі Нової української школи.  Формат: розроблення плану-конспекту уроку.  Тема уроку обирається шляхом жеребкування; виконання завдання здійснюється протягом 2 годин на комп’ютері; для оцінювання роботи шифруються. Оцінюється: методична компетентність; спрямованість обраних методів, форм, способів, засобів, прийомів роботи на формування ключових та предметних компетентностей, їх доцільність; реалізація наскрізних змістових ліній.

Конкурсне випробування «Практична робота» (40 балів) Мета: оцінити вміння конкурсантів організовувати спілкування учнів у межах визначених тем і ситуацій.                   
Формат: засідання дискусійного клубу.  Тема дискусії визначається для кожного конкурсанта шляхом жеребкування; тривалість підготовки – 1 година; тривалість виступу – до         20 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин. Оцінюється: дотримання основних правил ведення дискусії, організація діяльності вчителя та учнів, спрямованість на розвиток життєвих умінь, мовна компетентність.

Конкурсне випробування «Проект» (30 балів) Мета: оцінити вміння конкурсантів проектувати дослідницько-пошукову діяльність. Формат: розроблення проекту. Проблеми для розроблення проектів визначаються журі з урахуванням їх актуальності та значимості й розподіляються серед конкурсантів шляхом жеребкування; тема проекту обирається конкурсантом; тривалість підготовки – 2 години; тривалість презентації – до 20 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин. Оцінюється: дотримання структури проекту, доцільність використання методів і засобів; відповідність між змістом діяльності учасників проекту, очікуваними продуктами і результатами; педагогічна цінність проекту та його практична значущість.

Конкурсне випробування «Тестування з фахової майстерності» (40 балів) Мета: оцінити теоретичні знання конкурсантів.  Формат: комп’ютерне тестування; питання розподіляються у співвідношенні: 75% від загальної кількості – предмет і методика його викладання, 25% – психологія й педагогіка. Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, установлення відповідності логічно пов’язаних пар, установлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.

Конкурсне випробування «Урок» (50 балів) Мета: оцінити педагогічну майстерність конкурсанта. Формат: урок тривалістю 45 хвилин.  Теми конкурсних уроків обираються фаховим журі з усієї чинної навчальної програми; розподіл тем серед конкурсантів здійснюється шляхом жеребкування.  Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній; результативність та практична доцільність, професійні якості вчителя

Немає коментарів:

Дописати коментар